"LEGO® PRZYGODA" - recenzja filmu!!!


"ŻYCIE JEST CZADOWE!!!!!!!!!!!!!!!!" od dziś to moja maksyma!!! Ten film jest CZADOWY!!! Zapowiedzi nie kłamią!
I nie piszę o tym dlatego, że współpracuję z Warner Bros. Polska! Piszę to jako zachwycony rodzic jeszcze bardziej zachwyconego dziecka!!! Kuba wytrzymał cały seans bez ani jednego stwierdzenia: "nudzi mi się", czy "jestem zmęczony" - podobnie z resztą jak cała reszta sali (dorośli i dzieci w różnym wieku). Za to przeżywał, komentował, śmiał się i jeszcze raz przeżywał - zwłaszcza, że odnalazł na dużym ekranie elementy własnych zestawów!
A mąż? Stary pierdziel, a cieszył się jak dziecko... :P 
Jest godź. 22:30. Myślicie, że mój Syn leży już grzecznie w łóżeczku?! A gdzie tam! Szalony pięciolatek poszukuje w swoim zbiorze Lorda Biznesa - aby go pokonać! Czym!? Ha! Tego Wam nie powiem, musicie zobaczyć sami!

Ale do rzeczy. Tak dla przypomnienia o czym jest film: 
"Oryginalny film animowany 3D opowiada historię Emmeta, zwyczajnej, niewychylającej się i zupełnie przeciętnej minifigurki LEGO, którą przypadkowo wzięto za bardzo niezwykłą postać, stanowiącą klucz do ocalenia całego świata. W ten sposób Emmet dołącza do niesamowitej drużyny, która ma do wykonania pełną przygód i niebezpieczeństw misję powstrzymania złowrogiego tyrana – misję, do której Emmet jest kompletnie i przezabawnie nieprzygotowany."
I dokładnie o tym jest ta animacja, ale to tylko skrót w porównaniu do tego, co dzieje się na ekranie. 
Nie wiem o czym napisać jako pierwsze - o fabule, czy o zachwycającej kolorystyce i efektach 3D.


Może najpierw przypomnę Wam charakterystykę postaci, którą możecie przeczytać klikając >>> TUTAJ <<<

Generalnie Emmet jest taki, jak większość z nas - tak to już bywa, że staramy się "dopasować" do otaczającego nas środowiska. 
Pewnego dnia jego los się odmienia i kończąc dzień pracy zauważa na budowie (ach... te klockowe budowle!) jakąś tajemniczą postać (później okazuje się, że to Żyleta). Chcąc wygonić intruza spada w dół i tam znajduje TEN klocek! Czerwony, niezwykły... którym ma uratować Lego świat. I... traci przytomność. Po odzyskaniu świadomości znajduje się na przesłuchaniu, w którym bierze udział policjant mający dwie twarze - dosłownie!!! - Dobry / Zły Glina, natomiast znalezisko, o które tyle zamieszania zostało przyklejone do pleców naszej figurki...
Co z tego wyniknie? 
Najchętniej streściłabym cały film, ale nie mogę. 


Powiem Wam jedno odnośnie Lorda Biznesa. Jestem do niego trochę podobna :( Jest to postać, która chce mieć wszystko zbudowane i poukładane według instrukcji. I pragnie, aby to takim pozostało - bez zmian i udziwnień...

W każdym razie razem z Emmetem, Żyletą, Witruwiuszem, Batmanem i resztą bohaterów przeniesiecie się w świat dzikiego zachodu, słodkiej i radosnej krainy Kici Rożek, zobaczycie kawałek kosmosu dzięki kosmicznemu pojazdowi żywcem wyjętego z "Gwiezdnych Wojen". W filmie znajdziecie praktycznie wszystko, co można tylko sobie wymarzyć i wszystko, co tylko można zbudować z klocków Lego, albo i jeszcze więcej.




Zaskakujący jest koniec - no, może nie tak zupełnie sam, ale jakieś ostatnie 10, może 15 min filmu. Nagle wszystko przenosi się do realnego świata. To co, zostało stworzone w animacji okazuje się być rzeczywistością... A tak właściwie, to rozbudowaną Lego wyobraźnią pewnego chłopca i bardzo poukładanego ojca... 
W tym miejscu myślałam, że Kuba zacznie marudzić, bo to jeszcze nie etap filmów familijnych, ale ku naszemu zaskoczeniu siedział i milczał - w końcu! - wpatrywał się w ekran jak oczarowany... wszystko było tak dobrze skomponowane, dopasowane do siebie, że film i animacja tworzyła zaskakującą całość!

Nie byłabym sobą gdybym oczywiście nie skomentowała treści edukacyjnej. Myślicie, że "LEGO® PRZYGODA", to tylko rozrywka? A gdzie tam! Wynieśliśmy z niego jedną ważną lekcję, że każdy może być wyjątkowy - nawet ktoś, po kim zupełnie się tego nie spodziewamy! (I wcale nie mówię tu o głównym bohaterze). Poza tym - tak jak w piosence, którą usłyszymy w filmie... "Życie jest czadowe!!!"

Idąc na film "LEGO® PRZYGODA" gwarantuję Wam, że nie będziecie się nudzić! Tak! Dorośli! Piszę to do Was, bo wiem, że dzieciaki będą zachwycone! Teksty (po których nie więdły mi uszy, jak to czasem w bajkach bywa), animacja, bardzo ciekawa fabuła i AKCJA, która trwa praktycznie przez cały film. I efekty 3D w sam raz dla dzieci - nie za dużo, nie za mało (dało się spokojnie oglądać nawet bez okularów). Idealnie!

Rekomendacja? Oto Kuba jeszcze w aucie - zaraz po seansie!
100% polecamy i już czekamy na wydanie na DVD! My chcemy jeszcze raz!  



Film w kinach od 7 lutego!!!


Wpis powstał dzięki współpracy z Warner Bros. Polska.

22 komentarze:

  1. Byłem, widziałem i mam ochotę obejrzeć jeszcze raz.
    Bo to było czadowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. My też! A tyle czasu do wydania na dvd...

    OdpowiedzUsuń
  3. Macie może tą piosenkę tj. życie jest czadowe - po polsku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, ale skontaktuję się z WB i zobaczę czy jest możliwość "dostania" gdzieś ścieżki dźwiękowej.

      Usuń
  4. To jest nie sprawiedliwe ,ja nie dostałem Emmeta :( chyba dlatego , że mam 21 lat a Bajki to takiej dawno nie widziałem, najlepsze było ze Star Wars :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo my byliśmy na przedpremierowym pokazie, to pewnie dlatego :P

      Usuń
  5. Czy jest gdzieś dostępna piosenka Życie jest czadowe" w polskiej wersji??

    OdpowiedzUsuń
  6. Lego to dzieciństwo, zabawa, radość, a przede wszystkim przygoda. Genialna animacja i miło spędzony czas w kinie. Dla mnie, jako rodzica, fantastyczna podróż w przeszłość.

    Dałem filmowi 8/10 u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film kinowy tak właściwie opisywałam tu po raz pierwszy. Ale do tej pory jestem szczerze zachwycona, a syn cały czas buduje z klocków inspirowany Lego Przygodą. Fajnie było zobaczyć małe elementy na wielkim ekranie wspólnie z dzieckiem :)

      Usuń
  7. Nie rozumiem Państwa zachwytu tym filmem. Jest on nasycony przemocą i scenami, które nie nadają się do pokazywania dzieciom. Z seansu, na którym byłem kilkoro rodziców wyszło z dziećmi (w tym i ja). Sceny rodem z "Matrixa", ścięte głowy, wieczna walka, bijatyka, i chamskie teksty. Czy takie filmy są przeznaczone dla dzieci? Ktoś powinien ponieść odpowiedzialność, za to, że film nie ma ograniczenia - powinien być przeznaczony dla widzów powyżej 15 roku życia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc mój Syn gorsze rzeczy przyniósł z przedszkola niż z tego filmu. Klnięcie, bicie i zachwyt bronią, którą można strzelać do ludzi i zwierząt (kolega przyniósł kiedyś pistolet na dzień zabawki). Z filmu natomiast wyniósł same pozytywne rzeczy - te, co opisałam, a także wiele innych. Jakoś nie zapamiętaliśmy oboje przemocy, czy ścinania głów. Matrix? I cóż z tego? U nas sala była pełna i nikt nie wyszedł, pomimo, że było dużo dzieci mniejszych niż on. Ale... każdy ma prawo do własnego zdania.

      Usuń
    2. To pomyśl ile Twoje dziecko zabiło klocków lego ściągając im główki D: "olaboga". Chyba ktoś tu nie dorósł do filmów animowanych i nie mówię tu o dziecku :X

      Usuń
  8. Baśnie braci Grimm są dużo straszniejsze a nie niosą tak pozytywnego przesłania.
    Mój 10-letni syn był zachwycony filmem. Ja zresztą też. Ale jego ocena, to że film powinien dostać Oscara, Złoty Glob i Niedźwiedzia. A nie jest skory do pochwał.
    No i też bym chciał mp3 "Życie jest czadowe" :)
    Bo polska wersja zrobiona genialnie, ci nieczęsto się zdarza!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakieś wiadomości z WB??? Można już gdzieś dostać piosenkę "życie jest czadowe"??

    OdpowiedzUsuń
  10. Lego Przygoda 2014 Online

    efilmy-online.pl/2014/02/28/lego-przygoda-2014-oryginal/

    Zapraszam, bez żadnych smsow czy opłat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niby w jakim celu trzeba podać operatora i numer telefonu??? Na dzień dobry wyskakuje taki komunikat...
      Poza tym uważam że wstawianie takich linków jest niewłaściwe... Zdecydowanie wolę pójść z dzieckiem do kina

      Usuń
  11. Dzięki za mega spoiler w połowie tekstu. Radzę sprawdzić definicję recenzji, przed kolejnym takim wpisem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest blog z recenzjami filmowymi, tylko blog przedstawiający różne rzeczy dla dzieci z MOJEGO i mojego Syna punktu widzenia. Miałam opisać czy film podoba mi się, czy nie :P Ewentualnie polecić go innym. Po recenzje bez spoilerów zapraszam na blogi, fora i strony poświęcone tematyce filmowej :)

      Usuń
    2. Dokładnie ^^ zapraszam :)

      Usuń
  12. Nie rozumiem dlaczego nigdzie nie ma piosenki w polskiej wersji językowej :(

    OdpowiedzUsuń